1. Zaproszenie dzieci do zabawy:
- przywitanie w kole piosenką ,,Wszyscy są”
- przekazanie iskierki
2. Prowadząca wymienia imiona dzieci sylabami- dzieci
odgadują i przedstawiają się.
3. Zabawy z literami; -dzieci wyszukują wśród liter
(rozsypanych na dywanie) te ,które już znają
- segregowanie w pętlach liter wielkich i małych
- wyróżnienie tych, które są samogłoskami
4. Zabawa ,,Co lubią litery?”
Dzieci poruszają się po sali przy akompaniamencie
muzyki, na umówiony sygnał zatrzymują się i i ruchem
przedstawiają ulubione zajęcia literek np.
literka L – lubi latać samolotem
literka M – lubi się myć
literka T – toczy kule śniegowe itp.
5. Zabawy:
,,Słowniczek”
Dzieci podzielone na dwa zespoły, na tablicach
umieszczone obrazki ( tyle obrazków ile dzieci)
Dzieci losują wyrazy (etykiety) i na sygnał ,,podpisują”
obrazki.
,,Wyrazy do tańca”
-Dzieci losują kartoniki z wyrazami ( dwusylabowe)-jeden
na parę
- wspolne dzielenie wyrazów na sylaby i rozcinanie
kartoników
- zgromadzenie sylab w koszyku
- zabawa przy muzyce
- na przerwę losowanie kartoników, dobieranie się w pary i
odczytywanie wyrazów
6. Indywidualna praca dzieci przy stolikach; przykładowe
zadania :
- ułóż zdanie z rozsypanki wyrazowej
- przedstaw zdanie w formie rysunku
- wklej brakującą literkę i odczytaj wyraz
- dobierz wyraz do obrazka
- ułóż wyrazy z podanych sylab
- każde dziecko podpisuje swoją pracę
( układa imię z rozsypani literowej i nakleja
na kartce w dolnym , prawym rogu)
opracowała : Małgorzata Siębor